Kampaně a rychlé kampaně přehledně
Posted by Jan Vaněk
Wednesday, December 19, 2007 11:34:57 AM
V minulém příspěvku jsem popisoval základní proces zpracování Zájemce. Vyhledávání a oslovování nových zájemců patří k základním povinnostem marketingu. A protože marketingové kampaně patří mezi nejčastější způsoby, jak marketing oslovuje trh, zaměřím se dnes na ně. Microsoft Dynamics CRM rozlišuje dva základní typy kampaní: tzv. rychlé kampaně a plnohodnotné kampaně.
Zatímco rychlá kampaň obsahuje jednu hromadnou aktivitu (např. vygenerování hromadného mailu), vlastní kampaně mohou obsahovat jak fázi plánování a přípravy tak vlastní provádění více kroků dané kampaně.
Následující obrázek (převzatý z originálu na stránkách Using Microsoft Dynamics CRM) přehledně ukazuje rozdíly mezi rychlou kampaní a kampaní:
Při využívání obou variant funkcionality kampaní je kladen velký důraz na automatizaci hromadných činností (tedy pomoc pro "marketing executives") a okamžité vyhodnocování průběhu kampaně (statistiky odpovědí na kampaň - response rate apod.).
V následující tabulce je uvedena rekapitulace funkcí a rozdílů rychlé a "velké" kampaně:
|
|
Kampaň |
Rychlá |
kampaň |
Organizace |
Plánovaná |
Ad-hoc |
Detailnost údajů |
Detaily, finanční data |
Minimální meta data |
Podporované kanály |
Jedna nebo více aktivit kampaně |
Jediná aktivita kampaně |
Vyhodnocení |
Sledování ROI, odpovědi na kampaň, rozpočet, volitelné sledování |
Sledování odpovědí na kampaň |
Segmentace |
Jeden nebo více seznamů |
Jeden seznam, výsledek vyhledávání |
Možnost úprav |
Ano |
Ne |
ORTEX spol s.r.o.