Convergence Europe 2010 v Praze 

Posted by Jan Vaněk Tuesday, October 19, 2010 9:46:09 AM

0

Včera se - poprvé v Praze - konalo mezinárodní setkání Microsoft Dynamics partnerů Convergence Europe. Zúčastnil jsem se a tak mohu nabídnout pár dojmů.

Jako řečníci se vystřídali top Microsoft manažeři řešení Dynamics (podnikových informačních systémů) od úrovně CEE (střední a východní Evropa) až po 2 viceprezidenty z korporace z Redmondu. Po téhle stránce tedy bylo setkání dost mimořádné, zejména pánové Kirill Tatarinov a Michael Park předvedli, že jsou zvyklí mluvit i před podstatně větším auditoriem. Bylo nás zde asi 400, zatímco na některých světových setkáních se sejde i 16 tisíc partnerů na velkém stadionu.

Microsoft Dynamics CRM bylo skloňováno dost často, také pouze u tohoto produktu je v tomto fiskálním roce 2010-2011 očekávána zcela nová verze. U Dynamics AX a Dynamics NAV přijdou “pouze” nové release. Počet zákazníků Dynamics CRM po světě stále velmi rychle roste, za poslední rok přibylo skoro 500 000 nových uživatelů. Tím se svou tržní silou již začíná vyrovnávat se Salesforce, dosavadním hegemonem v oblasti hostovaného CRM. Na řadě příkladů byla také doložena úspěšná převzetí zákazníků Siebel CRM, dalšího CRM giganta. Zařazení ještě vyššího rychlostního stupně se ovšem předpokládá hlavně po uvolnění připravované verze CRM 2011, o jejichž některých novinkách jsme již psali. Viděli jsme krátké demo, ve kterém nám byly předvedeny ty největší “taháky” nové verze – téměř dokonalé, "nativní" provázání s Outlookem, zrychlení práce (zmenšení počtu kliknutí) při všech běžných činnostech, podmíněné formátování zobrazení dat, dashboardy a interaktivní grafy i mnohem rychlejší customizace formulářů metodou “drag and drop”. Pro nás sice nic nového ale ukázka vyvolala mezi přítomnými spontánní potlesk.

Další zajímavé informace:

  • Zatímco v Americe se podaří každému partnerovi pozvat na Convergence cca 5 zákazníků, v Anglii cca 3 a u nás v průměru jen jednoho. Je příčinou jazyková bariéra (celá konference probíhá v angličtině), nedostatek času nebo nechuť manažerů jezdit na konference?
  • potkal jsem se osobně s kolegy z rakouského serveru mscrm-addons.com, který provozuje firma PTM EDV-Systems GmbH.  Pokud někdo hledá rozšiřující doplňky k Microsoft CRM (“Add-Ony”), dříve nebo později na tuto firmu narazí. I my jsme pro konkrétní projekty některé jejich doplňky vyzkoušeli, např. PowerSearch for CRM (komfortní fultextové prohledávání entit i příloh). Domluvili jsme se na partnerství, takže můžete o možnost vyzkoušet si některý Add-On z jejich dílny požádat i nás.
  • Zaujala mě i přednáška představující verzi 2.0 konceptu Citizen Service Platform (platforma pro služby občanům). Na technologiích Microsoft CRM a SharePointu je dále Microsoftem i partnery rozvíjen koncept komplexních systémů pro lepší obsluhu služeb pro občany. Přibývá referencí. Mezi městy používá tuto platformu např. City of London, Milán, Stockholm ale i menší města. Existují velké reference ze zdravotnictví, školství, vězenství, obrany nebo dopravy (polské dráhy). Demoverzi Citizen Service Platform 2.0 máme k dispozici a rádi ji případnému zájemci předvedeme.
  • V každé přednášce se skloňuje “cloud” – tedy synonymum pro současný obrovský trend poskytování IT řešení jako služby, která běží v teritoriálně nelokalizovaném, obrovsky škálovatelném IT prostředí distribuovaného výpočetního systému. Microsoft do budování své vlastní “cloud” infrastruktury investoval 2,1 mld dolarů, což je pro nás dost těžko představitelná částka. Díky tomu ale není problém nabídnout hostování pošty nebo konkrétních řešení – jako je CRM – pro firmu s desítkami tisíc uživatelů. Komunikační služby (BPOS) je již u nás k dispozici, MS CRM bude k dispozici cca od února 2011.
ORTEX spol s.r.o.
Comments are closed on this post.