Na nedávné partnerské konferenci ve Washingtonu (Worldwide Partner Conference) Microsoft uveřejnil řadu nových informací o nových produktech a proběhla také řada zajímavých ukázek. Některá keynotes jsem sledoval naživo (úvodní vystoupení byla sice hodně obecná ale zato docela zábavná - manažeři Microsoftu rozhodně umějí udělat show, mluvit s přehledem před 13 000 lidmi a vzbudit i patřičné emoce), ale nejvíc mě pochopitelně lákaly informace o nové verzi Microsoft CRM. A tam jasně vede zhruba hodinové video s příznačným názvem "Taking the Covers Off of Microsoft Dynamics CRM 5", poodhalující roušku tajemství nové verze, o které již víme, že se bude jmenovat CRM 2011.
Pokud nechcete trávit hodinu času sledováním celého záznamu, vybral jsem nejzajímavější informace z jednotlivých ukázek. Omluvte sníženou kvalitu obrázků, obrazovky jsou nasnímány z dostupného videa.
Propojení s Outlookem bude velmi těsné. Na obrázku vidíme, že pod detailem e-mailu je okno s informací, zda je e-mail sledován v CRM a k jakému záznamu je připojen:
Došlý e-mail budeme moci mnohem rychleji a snadněji převést na zájemce, příležitost nebo případ. Tento známý dialog lze vyvolat přímo z prostředí Outlooku.
Také vložení článku báze znalostí, využití šablony e-mailu nebo připojení prodejní dokumentace k právě rozepsanému e-mailu bude možné a snadné. Dole opět vidíme už připravené informační okno o vazbě e-mailu do CRM.
Na každém kroku se skloňují pojmy "inteligence", "dashboardy" (nepřekládám, laskavý čtenář snad chápe) apod. CRM budeme moci "prošpikovat" grafy a reporty a jeho informační hodnota "na první pohled" by měla být o hodně větší než dnes. Zajímavé je nejen to, že můžeme připravit více dashboardů a vybírat si je podobně jako při výběru zobrazení nebo filtrů:
ale výborné je i to, že můžeme využít funkce "drill-down" a provrtat se (zazoomovat) na větší detail z vybraného grafu:
Dostaneme tak hned další, v daném kontextu podrobnější, upřesněnou informaci:
Minigrafy budeme moci nastavit k jednotlivým formulářům a zobrazením. Zde je dále vidět, že je k dispozici průvodce, který nám napoprvé pomůže danou akci uskutečnit. Zkušenější uživatel si jej ale může skrýt.
Podobně jak to známe v Outlooku u e-mailu, můžeme zobrazit detail (preview) všech typů záznamů CRM:
Pokud se nám nelíbí zobrazení vpravo, můžeme zvolit zobrazení dole na stánce. Zároveň si všimněme, že i řádkové zobrazení záznamů můžeme mnohem více a svobodněji upravovat, než dříve. Je tam například úplně nová funkce "Group by", tedy shlukování záznamů podle určité hodnoty, nebo možnost podmíněného formátování - příležitosti od určité hodnoty např. budou zobrazeny tučně.
Co mě ale úplně dostalo, je rozšíření možností pravidel pracovního postupu (workflow) z akcí, které se provádějí na pozadí, i na interaktivní dialogy.
To je úplně fantastická možnost vytvářet novou uživatelskou logiku i pro vstup dat bez programování. Např. připravovat dialogy pro pracovníky call-centra, marketingové kampaně, zjištování standardních informací od zákazníka při hlášení problému atd. Vidíme, že při tvorbě pravidla zadáváme celé dialogy, možné odpovědi a další větvení v závislosti na předchozí odpovědi nebo zadání v dialogu:
Takto pak vypadá vlastní prováděný dialog:
Uživatel vybírá odpověď z předem připraveného seznamu a/nebo ji zapisuje do volného textového pole a pokračuje stisknutím tlačítka "Next" (další).
Na závěr ještě dvě drobnosti, které jsou také ale velmi významnou změnou. U vyznačených polí si všimněte ikonky klíče - ano, jde o uzamčená pole na formuláři, tedy o něco, čemu se říká "field level security" - tedy zabezpečení právy na úrovni pole, nikoliv jen formuláře jako celku.
Následující obrázek se od předchozího téměř neliší. Jedno pole tam ale navíc je. Tato drobnost je opět revoluční změnou - je umožněno individuální vlastní nastavení formulářů, zde např. v závislosti na kontextu (typu záznamu).
Tento výčet novinek určitě není konečný. Doufám, že Vás ale i tak navnadil na novou verzi CRM 2011, která bude k dizpozici počátkem roku 2011.