Od doby, kdy jsme poprvé zkoumali možnost propojení Microsoft CRM 4.0 s mapami, uplynulo dost času a Google mezitím značně vylepšil své mapy.
U jednoho zákazníka jsme nyní požadavek na napojení nového CRM na mapy vyřešili jednoduchým odkazem. Po kliknutí se zobrazí nové okno, jako kdybychom hledali klasicky přes webový prohlížeč.
Podle toho, co je vyplněno, má uživatel možnost nechat si daný objekt (firmu, osobu nebo v tomto případě adresu nějaké budovy) zobrazit na mapě dle GPS souřadnic nebo adresy. GPS souřadnice mají výhodu, že polohu na mapě určují naprosto přesně a jsou použitelné i pro objekty bez adresy – např. trafo stanice, křižovatka, jez na řece atd. Jejich sběr nebo určení je ale samozřejmě pracnější. Navíc GPS adresy jsou používány v několika formátech. My pracujeme s číselným formátem a za možný námět do budoucna považujeme konverzi z číselně-textového vyjádření (např. 50°12'59.49"N, 15°49'29.694"E).
Klasické adresy jsou pro nás mnohem přirozenější, fungují poměrně spolehlivě, ale stoprocentně na jejich správné zaměření na mapě nelze spoléhat.
U nás ve firmě jsme, pro zpestření, vyřešili napojení mapy vloženým rámečkem s malou mapou přímo u záznamu v CRM.
Opět není problém napojit CRM na jakékoliv mapy, pokud to provozovatel map umožní. Google Maps jsou v tomto ohledu hodně vstřícné a otevřené, což se bohužel nedá říct o českých provozovatelích mapových serverů (Seznam, Centrum). Během několika posledních let Google značně vylepšil svůj největší dřívější problém – vyhledávání českých adres na mapě. Zadaná adresa v České republice se již ve valné většině případů zobrazí správně. Proto Google Maps vnímáme jako jedničku pro mapy v novém Microsoft CRM 2011.