Narazil jsem nedávno na potřebu upravit si zobrazení členů marketingového seznamu v našem Microsoft CRM. Zopakujme si, že marketingový seznam nám slouží k uchování určitého výběru zájemců, kontaktů nebo obchodních vztahů ke konkrétnímu datu nebo události. Takový seznam můžeme použít pro přípravu marketingové kampaně nebo i pro jednoduchou evidenci a rozeslání PF na konci roku (což se nás zase bude brzy týkat).
Standardní zobrazení ale obsahuje jen nějaké 3-4 sloupce, mezi nimiž pro praktické využití zásadně chybí např. e-mailová adresa nebo mobilní telefon primárního kontaktu:
Jak si tedy tyto sloupce upravit? Na první pohled nikde možnost jednoduchého vlastního nastavení nenajdete. Pomohl mi až tento článek na týmovém blogu autorů Microsoft CRM.
Zde je postup:
1. Spusťte Rozšířené hledání.
2. V nabídce entit vyberte "Zobrazení"
3. Pomocí filtru vyberte zobrazení, která obsahují slovo "Všichni".
4. Pokusíte-li se vybrat všechny výskyty pomocí kliknutí na ikonku s lupou, nabídne Vám CRM tři taková zobrazení (ano, jsou to ona zobrazení pro Zájemce, Kontakt a Obchodní vztah).
5. Na obrazovce Rozšířeného hledání stiskněte tlačítko "Najít". Objeví se Vám stránka s výsledky, kde uvidíte tři nalezená zobrazení (pohledy).
6. Každý z těchto pohledů můžete otevřít dvojklikem. Uvidíte již (snad) známou obrazovku s možností úpravy zobrazení - přidání sloupců, jejich pořadí apod. Po skončení změny uložte.
7. Důležité: Aby se změny projevily, je nutné nakonec změny vypublikovat v sekci Nastavení - Vlastní nastavení - Vlastní nastavení entit. je nutné stisknout tlačítko Publikovat vše.
Výsledek - zobrazení podle Vašich potřeb: